MABEDİMİZ ALADAĞLAR’DA 3723 EMLER ZİRVESİ

05 Temmuz 2019 Cuma akşamı Angara’dan çıktık yola, Toros sıradağlarının en yüksek zirvelerine sahip olan Aladağlar’a doğru…

Bu arada, 3700 metrenin üzerinde 4 tane doruğa sahip olan Aladağlar’da, 3500 metrenin üzerinde olan 50 den fazla doruk olduğunu söylemeliyim.  En yüksek doruğu 3767 metre ile Kızılkaya olsa da, bilenler biliyor ki en muhteşem zirvesi 3723 metre ile Emler zirvesi… Emler’i muhteşem kılan şeyin hakimiyet alanı olduğunu çıkınca anladım… Emler’de tüm zirveleri görebiliyorsunuz…

Toros sıradağlarının en yüksek zirvelerine sahip olan Aladağlar ayrıca, jeolojik olarak da Türkiye’nin en ilginç yerlerinden biri. İlgisini çekenler araştırabilir 🙂

Evet ne anlatıyordum… 🙂🙃

Cuma gece saat 01:00 de Aladağlar Mümtaz Çankaya Tesislerinde 4 saat uyuduktan sonra Cumartesi sabah saat 05:00 de kalkıp, hazırlıklarımızı yaptık ve araçla Sokullu kamp yerine vardık. 3300 metrede yapacağımız kampın malzemelerini, katırların çıkarması için Sokullu’da bıraktık.

Sırt çantalarımızı alarak, 2100 metreden saat 08:00 de başladığımız tırmanışımız saat 13:30-14:00 gibi 3300 metredeki Çelikbuyduran kamp yerine gelerek son buldu.

3300 metrede deli gibi esen rüzgara inat çadırlarımızı kurarak, kampa yerleştik ve yemeklerimizi yedikten sonra erkenden çadırlara girdik. O deli gibi soğuk esen rüzgarda dışarıda durulacak gibi değildi…

3300 metrede geceyi geçirmek bende uyku bozukluğu dışında başka bir olumsuz etki yapmadı. Genel olarak ekipte,  uyku bozukluğu ve sinüs ağrıları yaşandı.

3300 metredeki Çelikbuyduran kamp alanında geceyi geçirmek son zamanlarda yaşadığım en muhteşem duyguydu. Gece çadırımdan kafamı dışarıya uzattığımda bir de ne göreyim,  “aman Allah’ım o nasıl ürkütücü, o nasıl muhteşem bir manzara…” Bir manzara hem ürkütücü, hem de nasıl muhteşem olabiliyor tezatlığını uzun zamandır bu denli yaşamamıştım. Ortalık öyle sessiz, öyle sessiz ki… Sanki başka bir alemdesiniz ve sizden başka kimsecikler yok orada… Gökyüzü sanki yere inecek! Tüm yıldızlar sanki üzerime yağıyor, düştü düşecek…! Öyle derin bir koyuluğa sahip  ama bir o kadar da aydınlık, parlak bir gökyüzü ki üzerime geliyormuşçasına hissettiğim…! Elimi uzatsam sanki tutacağım…! Yıldızlar o kadar çok ki, sayı kavramı o dakikada kalmadı bende, tarifsiz…! Sanki yıldızlara çıkmışım, onların yanındaymışım gibi kocamannn kocaman yıldızlar! Aman Allah’ım tüm galaksi sanki aşağıya inmiş, gözümün önünde bana defile yapıyor…! Muhteşemmm!

Çadırdan kafamı çıkarıp bir anda ürktüğüm ama sonra, dostum olan gökyüzünün bana sunduğu bu muhteşemlik karşısında, teşekkür ederek tadını çıkardığım bu görsellik için bile çıkarım her zaman zirvelere, ziyadesiyle değer.

Evet çadırda bir sağa, bir sola derken olmak bilmeyen sabah oldu şükür 🙂🙃 Sabah 5 gibi kalkıp hazırlıklara başladık zirve öncesi ve saat 07:00 gibi Çelikbuyduran kamp alanından ayrıldık Emler zirveye doğru… 09:15 de 3723 metredeki Emler zirveye ulaştık.

Emler bizi bir gelin edasıyla karşıladı, sunduğu zirve manzaraları muhteşemdi. Çevresindeki tüm zirvelere hakimdi Emler, bize birçok doruğu gösterdi, yedi gölleri gösterdi, buralara kadar gelmişken görün dercesine jestini yaptı. 🙂🙃

Zirvenin güzelliklerini içimize hapsettikten ve de zirve fotoğrafları çektikten sonra 2100 metredeki Sokullu kamp yerimize doğru inişe geçtik ve oradan da akşam Ankara’da olacak şekilde yola çıktık.

Sonuç olarak, 9 kişiden oluşan ekibimizle sağ, salim ve de çok keyif alarak muhteşem bir Emler zirvesi gerçekleştirdik çok şükür.

Yine çok şey öğrendim güzel insanlardan, doğadan, dağlardan… Yine çok harika bir deneyim oldu ve yine heybem güzelliklerle doldu… 🙂🙃

Ekip arkadaşlarıma bir kez daha teşekkür ediyorum, Allah’ıma bir kez daha binlerce şükrediyorum… 🙏👣🤠❤️